Aktuální počasí

Počasí dnes:

20. 6. 2019

bo

Bude polojasno až oblačno, místy přeháňky nebo bouřky. Denní teploty 26 až 30°C. Noční teploty 16 až 12°C.

Přehrát/Zastavit Další

Náhodné foto

Náhodný výběr z galerie

Náhodný výběr z galerie

Zajímavé i pro školní děti

Návštěvnost

Návštěvnost:

Počítadlo přístupů

Navigace

Obsah

Vyjádření starostky

Typ: ostatní
Vážení občané,
po obci a na Facebooku se objevují zprávy typu „Vedení obce Všenory rozhodlo, že ve Všenorech nádraží nepotřebujeme“. Již v prosincovém Zpravodaji 2018 vyšlo, co SŽDC plánuje v rámci optimalizace trati ve Všenorech. Stejně tak tato záležitost byla součástí veřejného zasedání zastupitelstva.
Obecní zastupitelstvo chce nádraží Všenory zachovat, chceme zde takové zastávky, které zapadají do zástavby obce a které budou funkčně sloužit občanům. Unesením č. 17/5/2019 dne 21. 2. 2019 jsme na veřejném zasedání zastupitelstva konstatovali, že: „Zastupitelstvo obce Všenory bude v rámci územního řízení prosazovat taková řešení, která budou v souladu s výhledovým primárním využitím trati č. 171 jako příměstské trati pro intenzivní osobní dopravu. Zastupitelstvo obce Všenory bude prosazovat důstojný vzhled a funkční řešení zastávky v souladu s historickým rázem místa podle možností daných výsledkem územního řízení. Toto řešení vzejde z veřejné architektonické soutěže
a může mít formu památkové obnovy stávajících budov, formu repliky stávajících budov nebo formu výstavby nových objektů hmotově a vizuálně v souladu s charakterem okolní zástavby.“
Na úřad jsme se dostali v době, kdy už proběhlo poslední z mnohých jednání mezi obcemi, investorem stavby SŽDC a projektantem SUDOP. Těchto jednání se účastnil pan starosta Seidler, pan Marek Kotásek za Iniciativu a pan místostarosta Bacík.
Z tohoto jednání (v příloze) ze září 2018 vyplynulo, že:
- obec Všenory urychleně svolá trojstrannou schůzku: SŽDC, architekt, obec + Iniciativa
za zachování zastávek. Výsledek bude předán k Vašim rukám (SUDOPu) za účelem dalšího řízení. Schůzku však ani v říjnu nikdo nesvolal a na SŽDC nepředal představu o podobě nádraží.
- řešení křižovatky u závor bere obec jako kompromisní, ale ve finále hraničně přijatelné řešení. V tomto případě považujeme za nutné upozornit, že projektovaná stavba zasáhne do smíšené stezky pro chodce a cyklisty finančně podporované ze SFDI!
- obec plně podporuje všechna možná technická opatření, jejichž aplikace poslouží ke snížení hlučnosti mostu.
- absolutně nesouhlasí s případným převzetím plánovaného podjezdu do svého majetku. Jednak podjezd v této podobě bude sloužit pouze městu Dobřichovice a obec těžko bude mít někdy personál a techniku na jeho údržbu vč. odvodňovacích čerpadel.
Z výše uvedeného vyplývá, jelikož se jednalo o poslední jednání před vydáním projektu k územnímu řízení, cituji ze Zápisu: „V úvodu jednání seznámil asistent vedoucího týmu Ing. Lukáš Páník přítomné
s obsahem jednání. Náplní porady bylo seznámení přítomných s navrženým technickým řešením protihlukových opatření a vybraných stavebních objektů. Dokumentace je zpracována ve stupni přípravná dokumentace (DÚR)“ - že dokumentace k územnímu řízení se připravovala mnohem dříve, než jsme ve vedení obce. My už přišli k „hotovému“. Nerozumím tedy, co sleduje „někdo“ vyvěšováním lživých letáků a zpráv na Facebooku. Svoje nesouhlasné stanovisko vyjádřila obec Všenory v dopise starostů Regionu Dolní Berounky k rukám ministra dopravy. Na osobní jednání se zástupci SŽDC a SUDOP obec Všenory opakovaně také vyjádřila svůj nesouhlas s navrženou podobou rekonstrukce trati.

Relevantní informace nejen k zastávkám získáte na obecním úřadě a na pravidelných veřejných zasedání obecního zastupitelstva.

Přílohy

Vytvořeno: 10. 6. 2019
Poslední aktualizace: 20. 6. 2019 15:35
Autor: Jitka Vinš